Preparació pràctica audiovisual


 PRÀCTICA AUDIOVISUAL


Per a aquesta pràctica vam presentar un vídeo d'una duració de 10 minuts aproximadament en el qual vam presentar el nostre projecte TIC realitzat al llarg del curs. Per a fer el video explicatiu, van tenir que definir un guió amb una introducció un desenvolupament i una conclusió. A més, vam tenir que establit una estratègia audiovisual (transicions, sons, efectes,...), un storyboard. 



Una vegada explicada la pràctica, el primer que vam fer va ser posar-nos a la feina, pensant de quina forma volíem fer arribar als altres el nostre projecte. E un projecte TIC que ha portat moltíssima faena darrere, per tant volíem que cada detall fora present en el vídeo, explicat d'alguna forma. No obstant això, també volíem que aquest no fora massa carregós, un vídeo molt llarg i amb moltíssims detalls, no és atractiu per a ningú.


De l'altra banda, la segona part del vídeo. En aquesta part volíem explicar de forma una mica més detallada i concreta, algunes de les característiques més específiques del projecte, que en el tràiler no hagueren quedat clares o, directament, ni aparegueren. 


En primer lloc, realitzem un guió de com volíem que transcorreguera la història. Com que el nostre Projecte TIC és sobre la solidaritat (com a tema resumit general), una de les opcions va ser donar-li un tot més apagat, perquè la gent que vera el vídeo poguera entendre com poden arribar a viure persones del nostre entorn pròxim (amb matisos de "tristesa" o "pena"). Tanmateix, després de molt pensar i donar voltes, decidim que això no fora finalment així. Al final, ajudar als altres és una cosa que ens fa feliços i ens proporciona beneficis enormes, per la qual cosa sí que vam mantindre aqueix caràcter concienciador, però allunyat de tota pena o tristesa, li vam donar esperança i alegria. 


En segon lloc, vam començar a recopilar material audiovisual necessari (d'arxiu lliure de drets, de realització pròpia...) Desprès, vam començar la fase del muntatge definitiu. Com? Utilitzant un programari d'edició de vídeo (I Movie en el nostre cas). 


A mesura que anàvem pensant i reflexionant sobretot això, el professor anava passant per les sales de treball (dinàmica explicada en un de les entrades del blog) i anava "supervisant" d'alguna forma el nostre treball. Així, podíem resoldre dubtes de forma més directa, ell podia donar-nos un feedback de com anava evolucionant el nostre vídeo, opcions de millora etcètera.

 
Com estructuraries tu una presentació d'aquesta tipus? L'enfocaries més dinàmica, o més tradicional?




Comentarios