EL KAHOOT
Són moltes les vegades que, sobretot en els últims anys, s'estan buscant noves maneres d'avaluar, de motivar als alumnes i d'introduir conceptes nous en classe. Una d'elles, és la utilització de la plataforma "Kahoot!!,
Què és el Kahoot?
Kahoot és una plataforma gratuïta que permet la creació de qüestionaris d'avaluació. És una eina per la qual el professor crea concursos a l'aula per a aprendre o reforçar l'aprenentatge i on els alumnes són els concursants. Els alumnes poden triar el seu àlies o nom d'usuari i contesten a una sèrie de preguntes per mitjà d'un dispositiu mòbil (ja siga un ordeinador, una tablet, un telèfon etcètera).
Existeixen 2 maneres de joc: en grup o individual. Les partides de preguntes, una vegada creades, són accessibles per tots els usuaris de manera que poden ser reutilitzades i fins i tot modificades per a garantir l'aprenentatge.
Aquesta eina, permet a l'alumnat aprendre per mitjà del joc (ja que al final és un concurs en el qual competeixen contra els seus companys de classe), no obstant això ho fan fora d'un context lúdic convencional, ja que el col·legi, la universitat o l'aula, en general no són contextos lúdics convencionals. La idea és que l'alumne aprenga jugant dins de l'aula perquè l'experiència d'aprenentatge siga més motivadora.
Beneficis?
1. Aprenentatge lúdic i motivador.
2. Útil en totes les etapes i assignatures: És una plataforma que pot ser utilitzada, i de fet ho és, tant en primària, secundari i batxillerat, com en la universitat, com veurem més endavant.
3. Aplicable en totes les assignatures: No es tanca a ser utilitzat en una única assignatura.
4. Permet en feedback del docent de manera immediata: Una vegada la pregunta siga contestada, el professor, veient els resultats en directe, pot resoldre dubtes i fer anotacions o aclariments, responent a les resultats que a cada moment han eixit (un gran percentatge de la classe no encerta una pregunta, hi ha un concepte que no queda clar, un altre que sí ha quedat molt clar per contra, etcètera.) A més, els alumnes poden anar realitzant preguntes en directe i alhora que es van responent les qüestions del joc.
5. Aprenentatge cooperatiu: Tant alumnes com professors, participen de manera conjunta en la construcció del coneixement.
Aspectes a tindre en compte:
El Kahoot! és una eina molt útil, quan es pretén motivar i involucrar a l'alumnat en un aprenentatge concret. No obstant això, és molt important tindre en compte diversos elements, si de veritat volem que resulte una eina útil i eficaç.
En primer lloc, és necessari tindre compte en quin moment es realitza i, depenent del moment, les qüestions seran d'una forma o una altra. Si s'utilitza un Kahoot! per a introduir un tema, no és adequat realitzar preguntes molt concreta o específiques, ja que el nivell de coneixement de l'alumnat sobre el tema és general o baix. Poden desmotivar-se o desentendre's abans d'hora.
En segon lloc, és molt important també no abusar de la utilització d'aquesta eina. És a dir, malgrat ser una molt bona eina, com tot en aquesta vida, si s'abusa del seu ús, pot arribar a ser avorrida. Els alumnes perdran l'interés perquè ja no serà una cosa extraordinària. Per això, s'estarà aconseguint l'efecte contrari al que s'estava buscant amb la utilització d'aquest recurs.
Finalment, apuntar que hi ha diverses aplicacions o webs que poden ser utilitzades com a recurs, molt similars i amb la mateixa funció que Kahoot!
I tu? Has utilitzat aquest tipus d'aplicacions? Com a alumne o com a professor? Explica'ns la teua experiència!
REFERÈNCIES
LINK pàgina oficial de Kahoot!: https://kahoot.com/
Comentarios
Publicar un comentario