Tots hem estat alguna vegada en una xarrada, reunió o conferència en la qual el suport visual que s'utilitzava per a donar suport a la presentació, ha sigut més un desavantatge que un avantatge. Presentacions avorrides, carregades d'excessiu text i poc dinàmics, són justament, el tipus de presentacions que s'ha d'evitar, si volem que les nostres exposicions siguen atractives i enganxen al públic.
Aquesta setmana, parlarem sobre dues de les plataformes més famoses per a la realització de presentacions.
En primer lloc, Powtoon. Aquesta és una eina educativa en línia per a la creació d'animacions i tot tipus de presentacions en vídeo. La plataforma compta amb una interfície en anglés. És molt intuïtiva i permet crear presentacions i vídeos animats i personalitzats amb un resultat d'alta qualitat. Una de les característiques més importants, és que permet ANIMAR les diapositives de les presentacions, la qual cosa diferència a aquesta eina del tradicional PowerPoint o diapositiva estàtica. Un altre dels aspectes més importants a destacar, és que és completament gratuïta, simplement necessites registrate.
Finalment, es podria ´definir l'aplicació com una aplicació web per a crear presentacions animades amb les quals es pot captar l'atenció de l'alumnat fàcilment. Es pot elaborar vídeos semblants a un còmic enllaçant diapositives (Jancsó, 2017).
En el següent enllaç, trobaràs un fàcil tutorial per a aprendre a utilitzar PowToon de manera ràpida i pràctica.
D'altra banda, trobem la plataforma Canvas. És una eina que serveix per a tindre organitzat una espècie de presentació sobre algun tema determinat. Entre els seus avantatges, el millor de l'eina és que se li poden afegir una gran quantitat d'elements multimèdia diferents. No sols vídeos de Youtube, sinó també enllaços a altres pàgines, àudios, prezis o presentacions d'altres webs com Slideshare, documents pdf, etc. D'altra banda, fa molt poc li han afegit la possibilitat d'introduir registres sonors, per la qual cosa no sols el professor pot afegir preguntes als vídeos o documents, sinó que també poden gravar-se els estudiants i així practicar l'expressió oral.
Permet una gran varietat de possibilitats. D'una banda, els estudiants poden realitzar projectes sobre un tema d'actualitat o relatiu a la cultura i la civilització, i integrar els elements multimèdia que ells vulguen a la seua presentació. D'altra banda, el professor pot realitzar la seua lliçó mitjançant Canvas, perquè els alumnes posteriorment la visualitzen. (Vázquez, 2013).
En el següent enllaç, trobaràs un fàcil tutorial per a aprendre a utilitzar Canvas de manera ràpida i pràctica.
I tu? Què aplicacions utilitzes per a fer les teues presentacions? Has utilitzat aquestes alguna vegada?
REFERÈNCIES
Jancsó, K., (2017) Serie didáctica. Revista electrónica del departamente de estudios Hispánicos de la Universidad de Szeged (1). http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/11504/1/aulainvertida.pdf
Vázquz, I., (2013) Integrar herramientas digitales en el proceso de enseñanza-aprendizaje b-learning en ELE. https://cvc.cervantes.es/ENSENANZA/biblioteca_ele/publicaciones_centros/PDF/budapest_2013/56_vazquez.pdf
Comentarios
Publicar un comentario