LA NOSTRA WEBQUEST
Una vegada ja sabíem exactament què és una WebQuest, la seua utilitat i el tema que es volia treballar en la pròpia WebQuest, passem a començar a desenvolupar-la. Com ja s'ha explicat en entrades anteriors, el tema triat per a fer va ser el de les regles d'ortografia bàsiques. Després de diversos dies d'investigació i cerca, ens vam adonar que s'havia innovat molt poc (o res) en la manera d'explicar i ensenyar les regles d'ortografia. Això, ens va fer reflexionar i plantejar-nos la necessitat e canviar-ho.
En primer lloc, concretem la teoria que volíem ensenyar. Regles d'ortografia?, paraules agudes?, planes?, esdrúixoles? i sobreesdrúixoles?, diftongs? triftongs? e hiats?.... fins a quin punt anàvem a treballar? Concretament, es va especificar que la WebQuest seria realitzada pels alumnes dels primers cicles de primària, la qual cosa va fer que la teoria explicada va ser la bàsica. D'aquesta manera, els xiquets i les xiquetes tindrien molt ben assentades les regles bàsiques per a la resta de la seua vida.
En segon lloc, es va pensar a prop de com es volia fer. No volíem que nostra WebQuest estiguera feta d'una llista d'exercicis com els que es portaven fent des de fa vint anys, ja que d'aqueixa forma no estaríem innovant. Per això, decidim donar-li una temàtica. Creem una història per la qual el xiquet es poguera sentir atret. Concretament, un malvat vilà havia creat una màquina per a destruir el món. L'única manera de desactivar la màquina, és aconseguint la contrasenya capaç d'això. Com s'aconsegueix la contrasenya? Superant una serie de proves que aniran trobant al llarg de la WebQuest.
Finalment, decidim presentar la WebQuest de manera amena i divertida. Que amb un simple vídeo de dos minuts, el xiquet sabera perfectament quin era tema, què havia de fer, quines fases havia de seguir etcètera. És per això que es va elaborar un tràiler, a partir del qual s'explicava tot l'enunciat anteriorment.
L'objectiu, era clar, a través de treball i estudi de les regles bàsiques d'accentuació, obtindre la contrasenya capaç de desactivar la màquina que anava a destruir el món. Finalment, havien de pujar un vídeo d'ells mateixos dient la contrasenya a un "Google drive" compartit. D'aquesta manera, podrien veure els treballs dels seus companys, si ells han aconseguit desactivar la màquina o no, etcètera.
Finalment, considera que és la utilització d'aquest recurs tant dins de l'aula com fora d'ella, és de molta utilitat, ja que permet el treball d'uns certs conceptes de manera innovadora i diferent, fomentant l'autonomia dels més xicotets.
En aquest video podràs veure d'una forma divertida l'explicació de la meua primera WebQuest:
ANNEXOS alguns apartats de la nostra webquest.





Comentarios
Publicar un comentario